Jak działają kampanie PPC?

Jak działają kampanie PPC?
Autor Adam Wróblewski
Adam Wróblewski12.12.2023 | 8 min.

Docieraj do nowych klientów z pomocą precyzyjnie targetowanych kampanii PPC! Skuteczna promocja marki w internecie ma charakter wielowymiarowy. Kluczem jest tutaj równoczesne działanie na wielu frontach, tak aby osiągnąć efekt synergii. Dzięki temu możesz wyciągnąć to, co najlepsze z każdego kanału promocji, maksymalizując efekty. Płatne kampanie reklamowe w najpopularniejszych serwisach internetowych — Google, Facebook itd. — stanowią doskonałe uzupełnienie dla tradycyjnego pozycjonowania strony. Nasi eksperci przygotują dla Ciebie skuteczną strategię dostosowaną do Twoich celów biznesowych!

Kampanie PPC - kim jesteśmy??

Sunrise System działa na polskim rynku od 2003 roku. W tym czasie przeszliśmy drogę od niewielkiej firmy do korporacji o zasięgu międzynarodowym — obecnie jesteśmy jedną z największych agencji SEO i SEM w kraju. O naszym doświadczeniu, wiedzy oraz wypracowanych strategiach działania świadczy nie tylko szereg wyróżnień i nagród branżowych. Najlepszym dowodem wartości, jaką oferuje nasza firma, są tysiące zadowolonych klientów, którym pomogliśmy rozwinąć biznes i osiągnąć sukces.

Zamiast podążać za dynamicznie zmieniającym się światem, w Sunrise System wolimy być tymi, którzy popychają go do przodu. Nieustannie poszukujemy innowacji, które wyniosą nasze usługi na jeszcze wyższy poziom — dotyczy to także prowadzonych przez nas kampanii PPC. Jednocześnie nie zapominamy o naszym rodowodzie. Naszym celem jest nadanie wyraźnego kierunku rozwoju dla Twojej firmy — indywidualne podejście oraz unikalna strategia promocji Twojej marki, usługi lub produktu to fundament długofalowej współpracy. Powiedz nam, na czym Ci zależy, a my zajmiemy się resztą

Jak działamy?

Prowadzenie kampanii PPC to proces wieloetapowy. Co ważne, ma on charakter ciągły, a bieżące prace optymalizacyjne oraz regularne aktualizacje zawartości są konieczne, aby przynosił oczekiwane rezultaty. Nasi specjaliści będą pracować nad zwiększeniem efektywności Twojej kampanii jeszcze długo po jej starcie.

  • Indywidualna strategia — nasi specjaliści opracują unikalny plan działania w oparciu o Twoje własne cele biznesowe i oczekiwania. Znajomość rynku pozwala nam wybrać rozwiązania, które najlepiej sprawdzą się w Twojej branży.
  • Propozycja fraz kluczowych — to fundament każdej kampanii PPC. Nasi eksperci przygotują dla Ciebie listę wyrażeń kluczowych na podstawie zapytań użytkowników, analizy Twojej strony oraz działań konkurencyjnych serwisów. Lista fraz jest regularnie monitorowana i optymalizowana.
  • Harmonogram działań — po konsultacji z Tobą stworzymy harmonogram publikacji, prac optymalizacyjnych oraz innych działań składających się na prowadzenie kampanii PPC. Na tym etapie ustalany jest także budżet, jak chcesz przeznaczyć na kampanię.
  • Start kampanii — ten etap obejmuje przygotowanie treści oraz uruchomienie promocji w ramach wybranego systemu PPC.
  • Raportowanie — regularnie informujemy Cię o wynikach Twoich kampanii, a także o sugerowanych zmianach, trendach oraz kierunkach rozwoju. Stawiamy na pełną przejrzystość działań, a wszystkie zmiany wymagają Twojej akceptacji.

Rodzaje kampanii PPC

Marketing oparty na modelu opłat za kliknięcie w reklamę to bardzo korzystne rozwiązanie dla firm z praktycznie każdej branży. Nie oznacza to jednak, że w każdym przypadku kampania wygląda tak samo. Sunrise System oferuje dwa główne rodzaje usług PPC.

Google Ads

Firma odpowiadająca za najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową na świecie oferuje rekordowo wiele możliwości dostosowania płatnej kampanii reklamowej do własnych oczekiwań i możliwości. Największą zaletą Google Ads jest elastyczność — to Ty ustalasz budżet oraz cele kampanii. Dzięki temu masz pewność, że środki przeznaczone na reklamę w sieci przełożą się na efekt biznesowy. Nasi eksperci pomogą Ci wybrać formaty oraz kanały promocji, które najlepiej sprawdza się w przypadku Twojej firmy. W przypadku Google Ads masz do wyboru m.in.:

  • linki sponsorowane w wyszukiwarce — odnośniki do Twojej strony WWW będą wyświetlane nad naturalnymi wynikami wyszukiwania w Google po wpisaniu przez użytkownika odpowiedniego zapytania,
  • kampanie w sieci reklamowej Google — ponad 3 miliony stron internetowych i aplikacji partnerów, a także wszystkie serwisy należące do Google (m.in. YouTube oraz Gmail), na których Twoja reklama (w formie graficznej lub video) może być wyświetlana,
  • Zakupy Google — reklama produktowa promująca konkretny produkt, wyświetlana w dedykowanej sekcji wyszukiwarki wraz ze zdjęciem, ceną i krótkim opisem,
  • reklama video w serwisie YouTube — krótki film promocyjny trwający 6 (bez możliwości pominięcia) lub 15 sekund (pomijalny po kilku sekundach).


Jako Google Premium Partner dysponujemy dostępem do nowości, ekskluzywnych informacji oraz najlepszych praktyk dotyczących systemu Google Ads. Jest to wyraźna przewaga nad konkurencją, która przekłada się na efekt biznesowy Twojego przedsiębiorstwa.

Facebook Ads

Czy wiesz, że obecnie na Facebooku znajduje się ponad 20 milionów aktywnych kont polskich użytkowników? Potencjalny zasięg reklamowy na polskim Facebooku to ponad 17 milionów. Taka baza odbiorców, w połączeniu z możliwością precyzyjnego targetowania reklam pod kątem konkretnych grup docelowych, daje ogromne możliwości — nie tylko w temacie samej widoczności, ale przede wszystkim wartościowego ruchu na Twojej stronie oraz konwersji. Odpowiedni format reklamy to klucz do skutecznej promocji Twoich produktów lub usług. W ramach kampanii PPC Facebook Ads masz do wyboru kilka opcji — oto najpopularniejsze z nich:

  • zdjęcie — klasyka reklamy internetowej, która sprawdzi się w praktycznie każdym przypadku (możliwy jest również pokaz slajdów),
  • film — krótkie video reklamowe często okazuje się bardziej angażujące, zatrzymując uwagę użytkownika na dłużej,
  • karuzela — ten format pozwala na wyświetlenie nawet do 10 następujących po sobie obrazów (każdy z nich przeniesie użytkownika do konkretnego miejsca na Twojej stronie),
  • kolekcja — połączenie obrazu lub filmu oraz przewijanego katalogu produktów, które dostarcza użytkownikowi dodatkowych informacji na temat Twojej oferty,
  • relacja — pełnoekranowy format, który daje ogromne możliwości zaprezentowania produktu.


Facebook Ads pomoże Ci osiągnąć różne cele biznesowe: od zwiększenia świadomości Twojej marki, przez wywoływanie konkretnych reakcji użytkowników, aż po promocję produktu, usługi lub contentu. Ty wybierasz, na czym Ci zależy, a nasi specjaliści pomogą Ci opracować najkorzystniejszą strategię.

TikTok Ads

Za pośrednictwem TikToka dotrzesz przede wszystkim do przedstawicieli młodszych grup docelowych, zwłaszcza w wieku 18-24 lat. Ten portal należy do najszybciej rozwijających się social mediów na świecie i obejmuje swoim zasięgiem bardzo aktywnych i zaangażowanych odbiorców. Umożliwi Twojej firmie promowanie produktów i usług za pomocą kreatywnych materiałów wideo wykorzystujących specjalne filtry, efekty czy naklejki. Co więcej, aby to zrobić, nie musisz zakładać konta na TikToku – do stworzenia i realizacji kampanii wystarczy menedżer reklam. W zależności od celu, jaki chcesz osiągnąć, możesz zdecydować się na:

  • In-feed video – 60-sekundowy film wyświetlany w feedzie użytkownika,
  • Brand takeovers – reklamę, która wyświetli się od razu po otwarciu aplikacji i zaprowadzi użytkownika do profilu marki na TikToku lub na stronę www,
  • TopView – najdłuższą reklamę na TikToku, która pojawia się po reklamie brand takeovers,
  • Branded Hashtag Challenges, czyli wyzwanie, które zachęci użytkowników do akcji,
  • Branded Effects dający możliwość przygotowania niestandardowego wideo, naklejek lub efektów, które użytkownicy mogą dodawać do własnych filmów.


W kampanii precyzyjnie określisz swoją grupę docelową. Możesz targetować reklamy na podstawie zainteresowań, zachowań, danych demograficznych użytkowników czy urządzeń, z których korzystają. TikTok Ads pomogą Ci oddziaływać na odbiorców otwartych na trendy i innowacyjne treści. Zbudujesz wśród nich świadomość swojej marki, nawiążesz relację i zaprosisz ich do skorzystania z Twojej oferty.


LinkedIn Ads

Na LinkedIn użytkownicy budują sieć relacji zawodowo-biznesowych. Z portalu korzystają pracodawcy i pracownicy, koncerny, małe i średnie firmy, jednoosobowe działalności czy freelancerzy. Dzięki temu LinkedIn Ads mają olbrzymi potencjał reklamowy, wizerunkowy i rekrutacyjny. Profile użytkowników stanowią źródło szczegółowych danych na temat nie tylko demografii, ale także stanowisk, branż, doświadczenia czy wykształcenia. Umożliwi Ci to skuteczne dotarcie do ściśle określonej grupy odbiorców. Reklamy na LinkedIn Ads są skutecznym rozwiązaniem szczególnie dla firm działających w modelu B2B oraz poszukujących ekspertów do podjęcia współpracy.

Rodzaj kampanii zależy od jej celu. Może to być między innymi wzrost świadomość marki, wzrost liczby interakcji albo odtworzeń wideo, pozyskiwanie klientów czy zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Aby zrealizować ten cel, masz 11 formatów:

  • reklama z pojedynczym zdjęciem
  • karuzela reklam
  • reklama wideo
  • reklama wydarzenie
  • reklama tekstowa
  • reklama w formie dokumentu
  • reklama w wiadomościach
  • reklama konwersacyjna
  • reklama oferty pracy
  • reklama pozyskująca obserwujących
  • reklama Spotlight.


Ze względu na biznesowy charakter serwisu dzięki reklamie na LinkedIn przede wszystkim precyzyjnie trafiasz do swojej grupy docelowej i budujesz ekspercki wizerunek swojej marki. LinkedIn to źródło wartościowych leadów i kontaktów.

Microsoft Ads

Jeśli chcesz dotrzeć do użytkowników innej wyszukiwarki niż Google, zdecyduj się na Microsoft Ads i oddziałuj na osoby korzystające z wyszukiwarki Bing, sieci partnerskiej Microsoft, czyli MSN, Yahoo!Search i AOL Search. Dzięki integracji z Microsoft Audience Network wypromujesz się także w aplikacjach, witrynach i treściach na platformach partnerskich Microsoft.

Microsoft Ads wykorzystują dynamiczne reklamy wyszukiwania, co oznacza, że treści reklam automatycznie dostosowują się do zapytań użytkowników. Możesz zdecydować się na:

  • rozszerzone reklamy tekstowe w postaci linków sponsorowanych, które wyświetlają się w odpowiedzi na wybrane słowa kluczowe,
  • reklamy produktowe składające się ze zdjęć produktów wraz z nagłówkiem, ceną i krótkim opisem,
  • reklamy dynamiczne w wyszukiwarce, czyli treści generowane automatycznie na podstawie Twojej strony,
  • które dopasowują się do fraz wpisywanych przez użytkowników do wyszukiwarki,
  • elastyczne reklamy w wyszukiwarce w formie 15 nagłówków do 30 znaków, 4 teksty do 90 znaków,
  • reklamy instalacji aplikacji przekierowujące użytkowników do sklepu, składające się z tytułu, tekstu i przycisku.


Microsoft Ads to szybkie efekty i zdecydowanie mniej konkurentów w walce o uwagę klienta. Dzięki rozbudowanym możliwościom targetowania Twoja oferta trafi do osób zainteresowanych produktami czy usłagami, które oferujesz. Kampanie w środowisku Microsoft dają też dużą elastyczność – możesz dostosowywać budżet do swoich bieżących potrzeb, z łatwością monitorować efekty i wprowadzać modyfikacje do swoich działań promocyjnych.

Tysiące przeprowadzonych kampanii PPC

Systemy reklamowe oparte na modelu PPC to doskonały sposób na uzyskanie niemal natychmiastowych efektów. Kampanie w rodzaju Google Ads są świetnym rozwiązaniem, w momencie gdy zależy Ci na elastycznej i skutecznej promocji konkretnych produktów lub usług. Nasi eksperci mają na koncie tysiące udanych kampanii, które przełożyły się na sukces naszych klientów.

Sprawdź: https://www.sunrisesystem.pl/kampanie-ppc/

5 Podobnych Artykułów:

  1. Trzecia Liga Grupa 4 na żywo - wyniki i tabele online | 3 liga 4 grupa
  2. Niedostępni w Twojej lokalizacji: co się dzieje?
  3. Witaj w świecie sportu online - sprawdź teraz!
  4. Klasyfikacja strzelców Ekstraklasy w sezonie 2022/2023 - Tabela najlepszych strzelców
  5. Legia Warszawa na europejskich boiskach - zdobyte trofea w krajach i latach
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Adam Wróblewski
Adam Wróblewski

Cześć, jestem specjalista od piłki nożnej, tutaj znajdziesz świeże informacje ze świata futbolu, zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Pasjonuję się reprezentacją narodową oraz wydarzeniami związanych z pucharami i mistrzostwami, zarówno Europy, jak i świata. Zapraszam do śledzenia mojego bloga, gdzie dzielę się moją wiedzą i pasją do piłki nożnej.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 5.00 Liczba głosów: 1

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły

PozycjonowaniePozycjonowanie Stron Internetowych: Strategia na Lepsze Wyniki Wyszukiwania.

Czy wiesz, że wyszukiwarki Google używa około 97% internautów? Zdecydowana większość użytkowników sieci wybiera jedynie strony, które znajdują się w TOP 10 wyników wyszukiwania. Korzystając z możliwości pozycjonowania, masz szansę znaleźć się na górze wyszukiwarki i trafić do większej liczby potencjalnych klientów. Pozycjonowanie stron wpływa nie tylko na cele biznesowe, ale i wizerunek marki.